Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 28.06.2025, 22:00

Мелекінська школа

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [23]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 56
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Витяг з протоколу № 11 засідання педагогічної ради

Витяг з протоколу № 11
засідання педагогічної ради Мелекінської загальноосвітньої школи
І – ІІІ ступенів від 25 квітня 2018 року
Присутні: 19 вчителів
Відсутні: 0

Порядок денний.
1. Обговорення та вибір проектів підручників для учнів 10-го класу.
2. Обговорення та вибір проектів підручників для учнів 5-го класу.
3. Складання списку для замовлення підручників, що видаватимуться за кошти державного бюджету у 2018 році.

1. По першому питанню слухали:
1.1. Вчителя зарубіжної літератури Герасименко Т.В., яка повідомила, що обрала підручник «Зарубіжна література» Міляновської Н. Р., тому що він відповідає сучасним вимогам до організації навчального процесу з даного предмета. Підручник містить теми, передбачені чинною програмою рівня стандарту, і складається з шести розділів. У п’яти розділах подано значний обсяг теоретичного матеріалу, в якому розглядаються основні засади літературних напрямів, а також аналізуються художні твори, запропоновані програмою. Останній розділ – новий - «Сучасна література в юнацькому читанні» має оглядовий характер і ознайомлює десятикласників із творчістю відомих авторів XX—XXI століть. Окремі рубрики підручника надають додаткову інформацію. У рубриці «Класна дошка» стисло систематизовано основні положення матеріалу, засвоєного учнями. У «Теорії літератури» розглянуто теоретичні поняття. У системі запитань і завдань відображено всі рівні компетенцій і компетентностей. Основні поняття, імена, дати для кращого запам'ятовування виділені жирним шрифтом. Багато матеріалу супроводжується кольоровими ілюстраціями відомих художників.
1. 1.2. Вчителя російської мови Клименко С.В., яка запропонувала підручник з російської мови авторів Баландіної Н.Ф., Дегтярьової К. В., тому що цей підручник орієнтовано на практику. Він допоможе удосконалити різні вміння учнів за розділами: читання, говоріння, написання. Розвиток мовлення здійснюється в різних сферах спілкування: в побуті, науці, суспільстві, в природі, в мистецтві. Структура параграфів вже знайома школярам: спочатку дається матеріал з мови, потім - з розвитку мовлення.
Не може не привернути і свобода вибору завдань, можливість роботи в парах і групах. Вправи підвищеної складності забезпечені довідкою, зразками, підказками, а в особливо важких випадках - відповідями.
Світогляд учнів розширять коментарі до тексту (про письменників, вчених, пам'ятки, культурному спадщині і т. п.).
2. 1.3. Вчителя математики Ніколаєву О.В. яка повідомила, що обрала підручник «Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія, рівень стандарту)» Істер О. С. Одне з головних завдань курсу математики старшої школи – допомогти кожному з учнів досягти такої практичної компетентності, яка б забезпечила готовність до повсякденного життя, до найважливіших видів суспільної діяльності, до оволодіння обраною професією. Програма з математики рівня стандарту складається з двох навчальних курсів: алгебра і початки аналізу та геометрія. Тому пропонований підручник, відповідно до програми, складається з двох частин. Для зручності матеріал підручника структуровано за допомогою розділів, параграфів, рубрик. Кожен параграф містить теоретичний матеріал, зразки розв’язування задач і виконання вправ, запитання до теоретичного матеріалу, завдання для класної і домашньої робіт, проектної діяльності тощо. Теоретичний матеріал підручника автор намагався викласти простою, доступною мовою, проілюструвати малюнками та прикладами застосування математики в повсякденному житті. Підручник містить рубрику «Життєва математика», що сприятиме реалізації наскрізних ліній програми з математики та допоможе формувати в учнів практичну компетентність. Диференційованість задач і вправ за чотирма рівнями складності забезпечить особистісно орієнтований підхід до організації процесу навчання та сприятиме формуванню позитивної мотивації учнів до навчання.
В сучасному інформаційному суспільстві дуже важливими стають уміння формулювати потребу в нових відомостях, ефективно шукати, критично оцінювати, структурувати та використовувати їх, створювати нові інформаційні продукти. В цьому допоможе підручник інформатики авторів Ривкінда Й. Я.; Лисенка Т. І.; Чернікової Л. А.; Шакотько В. В.. Учні, виконуючи в різних програмних середовищах завдання, які запропоновано в підручнику, зможуть підвищити рівень математичної, природничо-наукової, технічної, підприємницької, громадянської та інших компетентностей. Навчальний матеріал підручника поділено на розділи. Кожний розділ складається з пунктів, які, у свою чергу, містять підпункти. На початку кожного пункту наведено запитання, відповіді на них полегшать розуміння та засвоєння нового матеріалу. Основне зібрано в кінці кожного пункту в окремій рубриці «Найважливіше в цьому пункті». Для відпрацювання практичних навичок у рубриці «Працюємо з комп’ютером» наведено тренувальні вправи з детальними алгоритмами виконання завдань. Наприкінці кожного пункту розміщено запитання для самоконтролю «Дайте відповіді на запитання». Завдання в підручнику розбиті за рівнями, що дає змогу учням орієнтуватися в їх рівні знань і самостійно, об’єктивно себе оцінювати. У кінці підручника розміщено Словничок.
Файли-заготовки для виконання завдань і практичних робіт розміщено на сайті Інформатика для всіх (gites.google.com/pu.org.ua/allinf), що дуже зручно у роботі вчителя.
3. Технологія – це єдиний у шкільній програмі предмет, який повністю направлений на вивчення та використання методу проектів. У цьому підручнику «Технології (рівень стандарту) Ходзицька І. Ю.; Боринець Н. І.; Гащак В. М.; Горобець О. В.; Даниліна Е. М.; Крімер В. В.; Лапінський В. В.; Малєєва І. В.; Медвідь О. Ю.; Павич, Н. М.; Палій, Ю. В.; Пархоменко, О.М.; Пасічна, Т. С.; Приходько, Ю. М.; Рак добре представлені практичні роботи з цікавими завданнями, орієнтовними об’єктами проектування, до яких пропонуються графічні зображення виробів, малюнки, фотографії, технологічні картки, комп’ютерні моделі, а також приклади успішних проектів. Цей підручник сприятиме реалізації мрій і творчих планів учнів, а також допоможе у повсякденному житті. Книга порадить, як заробити гроші, створити приємні й необхідні для гідного життя і праці умови, підготуватися до свята, зробити потрібну вам річ чи подарунок найдорожчим людям. Підручник сприятиме збереженню життя і здоров’я. У підручнику є інформація про те, як поводитись безпечно у процесі реалізації проектів, підтримувати своє здоров’я і доглядати за собою так, щоб завжди бути впевненими у своїх силах та досягненні поставлених цілей. У кожному розділі існують запитання для самоконтролю, тести і критерії оцінювання проектів. Швидкому орієнтуванню в підручнику допоможуть його зміст, предметний покажчик і такі спеціальні умовні позначення (питання для актуалізації знань та активізації мислення; перелік ключових понять; інформація для найдопитливіших).
1.4. Вчителя географії Волкову Ю.О., яка зазначила, що підручник для 10 класу з географії авторів Безуглого В.В. та Лисичарової гарний тим, що доповнює уявлення учнів про географічну картину світу та розкриває географію як конструктивну науку. Він сприятиме розвитку ключових компетентностей учнів, формуватиме предметну компетентність, складниками якої є ключові географічні компетентності (загальнокультурні, комунікативні, інформаційно–географічні) та міжпредметні географічні компетентності (природничо-математичні, країнознавчі та картознавчі тощо).
Книга містить різноманітний ілюстративний матеріал, що сприяє кращому засвоєнню знань школярів.
Дуже зручною є структура підручника, що містить в кожному параграфі рубрики «Пригадайте», «Поміркуйте», «Запитання і завдання», «Перевір себе», «Для допитливих». Це розвиває не тільки процеси запам’ятовування в учнів, а й стимулює до розвитку компетенцій через аналітичну й самоосвітню діяльність, через можливість пов’язувати минулий досвід з набуттям нових навичок та умінь з географії.
4. 1.5. Вчителя англійської мови Мухіну Н.І., яка повідомила, що підручник "Англійська мова" О. Карпюк для 10 класу створений відповідно до чинної програми з іноземних мов і продовжує серію навчальної літератури, рекомендованої для оволодіння англійською мовою у загальноосвітніх навчальних закладах. Підручник побудовано на принципах комунікативності, інтегрованого розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма. У ньому автор дотримується загальнодидактичних принципів доступності, логічності, свідомості, активності та наочності у навчанні. Яскраво ілюстроване видання складається з розділів, побудованих за тематико-ситуативним принципом, та додатків.
1.6. Вчителя української мови та літератури Попович М.В., яка охарактеризувала підручник з української мови для 10 класу (профільний рівень) за редакцією А.А.Ворон, В.А.Солопенко.
Вона повідомила, що даний підручник допоможе учням по-справжньому зацікавитися вивченням української мови, що стане запорукою успіхів у житті.
Щоб пригадати вивчене раніше, цікавою є рубрика «Запитати-проблема», для закріплення – «Вправа-дослідження». Складні моменти виділені у рубриці «Зауважте». Розвитку мовлення, логічного мислення сприятиме матеріал у рубриці «Я хочу сказати своє слово» та ін..
Підручник з української літератури для 10 класу (профільний рівень) за редакцією О.І.Борзенко, О.В.Лобусова. дасть змогу десятикласникам поглибити літературну освіту, сформувати естетичні смаки, виховувати найкращі риси особистості, навички вирішувати нестандартні ситуації. Опанувати навчальний матеріал допоможуть використані в підручнику новітні досягнення літературознавства, сучасні технології навчання, що передбачають вдумливе засвоєння знань, новий підхід до аналізу творів.
1.7. Вчителя біології Мережко Т.Г., яка повідомила, що обрала підручник «Біологія і екологія» під редакцією авторів Остапченка Л.І., Балана П.Г., Компанця Т.А., Рушковського С.Р., тому що він відповідає сучасним вимогам до організації навчального процесу з даного предмета. Крім основного матеріалу, підручник містить і додатковий, певним чи¬ном виокремлений у тексті. Це цікаві та корисні відомості з різних галу¬зей біології та екології. Розвинути ключові компетентності в курсі біології та екології допоможуть відповідні рубрики в підручнику, які відображають основні змістові лінії, закладені в чинній програмі з біології та екології.
1.8. Вчителя історії та правознавства Сафонова М.В., який повідомив, що обрав підручник з історії України 10 класу рівень стандарту О. Гісем, О. Мартинюк. На його думку цей підручник має стислий та ґрунтовний матеріал з історії України, який розбитий на 6 розділів. Працювати з цим підручником буде не важко тому що він має вдалу структуру. Ще він забарвлений історичними документами, ілюстраціями, картами та схемами. У тексті є виділені слова і дати, що, на його думку, є дуже зручно для опрацювання матеріалу учнями. Терміни розшифровуються, також є словник.
З всесвітньої історії він обрав підручник Н. М. Сорочинської, О.О. Гісем. Матеріал цього підручника відповідає новій програмі та містить систематизований виклад всесвітньої історії для 10-го класу. Матеріал підручника викладається стисло, змістовно та зрозуміло. Він містить важливі висновки, дати та терміни, а також фото та ілюстрації за темою параграфів.
Найбільш вдалим підручником з курсу «Громадянська освіта» для 10 го класу є підручник авторів О.О. Гісем, О.О. Мартинюк. Підручник написаний зрозумілим для учнів текстом. Він досить стислий та цікавий. Зміст допоможе дітям орієнтуватися у підручнику легко і швидко. В ньому є схеми та таблиці, що досить зручно. В рубриках наведено фрагменти історичних джерел за темою. Підручник супроводжує електронний освітній ресурс, на якому розміщено тести для самоконтролю, що виконуються в режимі онлайн.
1.9. Вчитель фізики Богданович А.А. охарактеризувала підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти Сиротюк В. Д. «Фізика (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Ляшенка О.І.)»
Теоретичний матеріал цього підручника зрозумілий і пояснює відповідні процеси та явища, закони і теорії. Також звертаймо увагу на текст, виділений жирним шрифтом. Це фізичні терміни, означення, важливі правила і закони, які треба запам’ятати і вміти застосовувати. У підручнику є досліди, які учні можуть виконати самостійно або з допомогою вчителя. Є рубрика «Чи знаєте ви, що…» містить цікаві факти, вона не лише розширить учнівський кругозір, а й допоможе переконатися, що в природі все відбувається за законами фізики. Наприкінці кожного параграфа є «Запитання до вивченого», відповіді на які допоможуть перевірити, як учні засвоїли матеріал, а також закріпити свої знання. Деякі з них мають творчий характер і для відповіді потребують умінь аналізувати умови завдання, а також простежува ти логічну послідовність і зв’язки в перебігу фізичних явищ. Також є завдання для роботи в групах, завдання для дослідження та виконання навчальних проектів. У рубриці «Розв’язуємо разом» наведено алгоритми та зразки розв’язування найважливіших видів задач. У підручнику є задачі, вправи і запитання різних рівнів складності: А – на закріплення, Á – творчого характеру, а також задачі підвищеного рівня складності, над якими треба поміркувати. Роботи фізичного практикуму сприятимуть поглибленому розумінню закономірностей фізичних явищ та навчать виконувати досліди й безпечно користуватися вимірювальними приладами. Деякі роботи фізичного лабораторного практикуму запропоновано для виконання у двох варіантах. У рубриці «Фізичні задачі навколо нас» підібрано задачі з проблемними ситуаціями з повсякденного життя. Розв’язуючи такі задачі, учні зможуть застосувати фізичні знання в життєвих ситуаціях.
1.10. Вчителя захисту Вітчизни Теслю А.О., який обрав підручник авторів І. М. Гарасимова, К. О. Пашко, М. М. Фука, Ю. П. Щирби , тому що цей підручник містить навчальний матеріал, передбачений чинною програмою МОН України з предмета «Захист Вітчизни» для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Навчальний матеріал, поданий у підручнику, сприятиме підготовці молоді до служби в ЗСУ, а також — захисту життя та здоров’я як власного, так й інших людей під час надзвичайних ситуацій мирного і воєнного часу. Структура підручника чітка й зрозуміла. Запитання на початку параграфа (вони на- друковані кольоровим шрифтом) налаштують учнів на засвоєння нового матеріалу.
5. 1.11. Вчителя хімії Данченко О.І., яка повідомила , що для учнів 10 класів, що навчаються за новою програмою (рівень – стандарт), МОН запропонувало 5 варіантів підручників, а саме:
- «Хімія (рівень стандарту)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти, Величко Л. П. (2018);
- «Хімія (рівень стандарту)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти, Ярошенко О. Г. (2018);
- «Хімія (рівень стандарту)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти; Попель П. П; Крикля Л. С. (2018);
- «Хімія (рівень стандарту)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти; Лашевська Г. А.; Лашевська А. А.; Ющенко С. Р. (2018);
- «Хімія (рівень стандарту)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти, Савчин М. М. (2018).
6. Серед цих підручників, на її думку, найбільш вдалим є підручник за авторством Ярошенко О.Г. Матеріал параграфів добре структурований, виділені терміни, надано чіткі класифікації. Також наведено алгоритми складання формул різних сполук, алгоритми розв’язання задач. Наявні рубрики, орієнтовані на роботу в групах, практичне застосування. Наприкінці параграфів наведено стислі висновки.
7.
2. По другому питанню слухали:
2.1. Вчителя історії Сафонова М.В., який запропонував підручник для 5-го класу «Вступ до історії». Рівень стандарт. Автори: І. Щупак, І. Піскарьова, О. Бурлака. На його думку цей підручник більш за все підходить учням 5-го класу, тому що матеріал цього підручника є дуже стислим та змістовним. Діти будуть опрацьовувати матеріал параграфів, уникаючи механічного запам’ятовування . В цьому підручнику є дуже пізнавальні рубрики, які допоможуть дітям самостійно опрацьовувати матеріал. Він дуже гарно проілюстрований, що, на його думку, сподобається дітям.
8. 2.2.Вчителя інформатики Ніколаєву О.В., яка сказала, що реалізувати поставлені задачі у програмі інформатики 5 класу допоможе підручник Ривкінда Й. Я.; Лисено Т. І.; Чернікової Л. А.; Шакотько В. В. Навчальний матеріал підручника поділено на розділи. Кожний розділ складається з пунктів, які, у свою чергу, містять підпункти. На початку кожного пункту наведено запитання для повторення вивченого. Відповіді на них полегшать розуміння та засвоєння нового матеріалу. Основні поняття та терміни, які потрібно запам’ятати виділено в тексті напівжирним шрифтом. Головне зібрано в кінці кожного пункту в окремій рубриці «Найважливіше в цьому пункті». Тренувальні вправи для відпрацювання основних практичних навичок наведено в рубриці «Працюємо з комп’ютером». Для кращого сприйняття й розуміння навчального матеріалу підручник містить багато малюнків, таблиць, зображень екрана монітора тощо. Наприкінці кожного пункту розміщено запитання для самоконтролю «Дайте відповіді на запитання». Позначені рівні в завданнях практичної частини підручника, що допоможе учителю і учням швидко оцінити свою роботу. У кінці підручника розміщено Словничок. Є файли-заготовки для виконання завдань і практичних робіт, які розміщено в Інтернеті за адресою http://sites.google.com/pu.org.ua/allinf/_
3. По третьому питанню слухали заст.директора Кулікову І.О., яка запропонувала скласти списки для замовлення підручників, що видаватимуться за кошти державного бюджету у 2018 році.

10 клас

Назва підручника Автор

1.«Українська мова (профільний рівень)»
2. «Українська література (профільний рівень)»
3. «Зарубіжна література
(рівень стандарту)»

4. «Історія України
(рівень стандарту)»

5. «Всесвітня історія
(рівень стандарту)»

6. «Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту)»
7. «Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту)»
8. «Російська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту)»
9. «Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія, рівень стандарту)»
10. Інформатика
(рівень стандарту)»

11. «Біологія і екологія
(рівень стандарту)»

12. «Географія
(рівень стандарту)»

13. «Фізика (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Ляшенка О.І.)»
14. «Хімія (рівень стандарту)»
15. «Захист Вітчизни (рівень стандарту)»

16. «Технології
(рівень стандарту)»
Ворон А. А., Солопенко В. А


Борзенко О. І., Лобусова О. В.

Міляновська Н. Р.

Гісем О. В., Мартинюк О. О.

Сорочинська Н. М., Гісем О. О.

Гісем О. О., Мартинюк О. О.

Карпюк О. Д.

Баландіна Н.Ф., Дегтярьова К.В

Істер О.

Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л., Шакотько В.В.

Остапченко Л.І., Балан П. Г., Компанець Т. А., Рушковський С. Р.


Безуглий В. В., Лисичарова Г. О.

Сиротюк В. Д.

Попель П. П., Крикля Л. С.

Гарасимів І. М., Пашко К. О., Фука М. М., Щирба Ю.П.

Ходзицька І. Ю., Боринець Н. І., Гащак В. М., Горобець О. В., Даниліна Е. М., Крімер В. В. Лапінський В. В., Малєєва І. В., Медвідь О. Ю., Павич Н. М., Палій Ю. В., Пархоменко О.М., Пасічна Т.С., Приходько Ю.М., Рак Л. М.

5 клас

Назва підручника Автор
1.«Вступ до історії» Щупак І.Я., Піскарьова І.О., Бурлака О.В
2.«Інформатика» Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.

Ухвалили:
1. Обрати проекти підручників для 5, 10 класів за списком, запропонованим заст. директора Куліковою І.О.
2. Направити список для замовлення підручників, що видаватимуться за кошти державного бюджету у 2018 році до відділу освіти Мангушської районної ради.
Вик. Кулікова І.О.
3. Оприлюднити список підручників на сайті школи.
Вик. Ніколаєва О.В.

Категорія: Мої статті | Додав: elena (04.05.2018)
Переглядів: 507 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz